MEDIEREA IN CAUZE COMERCIALE

Medierea comerciala poate interveni atat in faza extraprocesuala (inaintea declansarii unui proces in fata instantelor de judecata) cat si in etapa procesuala, dupa ce s-a formulat cererea de chemare in judecata, atat in apel, cat si in recurs.
 
Conflictele comerciale, indiferent daca privesc aspecte legate de continuarea unui parteneriat, derularea unui contract (prestari, livrari, calitate), aparitia dificultatilor financiare (concordat, insolventa), au un impact negativ asupra relatiilor parteneriale, angajatilor si colaboratorilor. 
 
Medierea este modalitatea alternativa de solutionare a acestor conflicte, calea prin care o situatie nefavorabila poate fi transformata intr-o noua oprtunitate, fara ca afacerea dumneavoastra sa fie compromisa pe termen lung.
 
CAUZE COMERCIALE CARE SE POT MEDIA:
 
  • Executarea contractelor;
  • Interpretarea clauzelor contractuale;
  • Rezilierea sau rezolutiunea contractelor; 
  • Pretentiile comerciale izvorate din neexecutarea sau executarea cu intarziere a contractelor;
  • Conflictele dintre diferite compartimente ale societatii;
  • Conflictele intre angajati, angajat si angajator etc.
  • Orice situatie conflictuala generata in derularea contractelor de natura comerciala;
  • Conflictele ivite intre societatile comerciale partenere, conflictele aparute in interiorul acestora, precum si conflicte aparute intre societati comerciale persoane juridice si persoane fizice (in calitate de beneficiari, prestatori etc).
  • Contracte comerciale in derulare, dar si contracte ajunse la finalul executarii lor si asupra carora exista neintelegeri.
 
Atat in etapa extraprocesuala, cat si in etapa procesuala, pe tot parcursul procedurii de mediere, termenul de prescriptie se suspenda. Suspendarea termenului de prescriptie incepe sa curga de la data semnarii contractului de mediere si opereaza indiferent daca medierea se finalizeaza prin incheierea unui acord sau nu.
 
Medierea comerciala ofera multiple avantaje:
  • societatile beneficiaza de confidentialitatea informatiilor, disputele si datele contractuale ramanand confidentiale (parteneri, obiect, plati etc) atat fata de competitie, cat si fata de mass-media;
  • costuri reduse – atat din punct de vedere al onorariilor avocatilor, expertilor, evaluatorilor,  cat si din punctul de vedere al posibilitatii returnarii taxelor de timbru;  
  • rapiditatea solutionarii – se evita aplicarea de sanctiuni financiare (penalitati, dobanzi), de sanctiuni contractuale (intarzieri, suspendari, rezilieri, anulari) sau de sanctiuni economice (pierdere cote de piata, pierdere de imagine);
  • evitarea impunerii unei solutii bazata pe administrarea de probe, fara a privi situatia in ansamblul si complexitatea sa; 
  • pastrarea legaturilor de afaceri dintre parti si propria traditie comerciala; se pastreaza astfel piata, furnizorii, partenerii de afaceri si se salveaza resurse importante.

Informatii Contact

 

  • Calea Calarasilor nr. 57, Etaj 2,
    Sector 3, Bucuresti
  • La 5 minute de Piata Unirii
  • 0746 347 084