MEDIEREA IN DOMENIUL BANCAR SI AL ASIGURARILOR

Medierea este o modalitate de solutionare a disputelor folosita tot mai des, inclusiv in cazul celor in care sunt implicate institutiile fianciar bancare, datorita avantajelor sale legate de economia de timp si de costuri comparativ cu solutionarea in instante, posibilitatea de negociere a solutiilor la respectivele dispute si nu in ultimul rand la confidentialitate. Acest ultim avantaj permite, in contextul actual de neincredere in sistemul bancar, abordarea litigiilor cu sanse sporite de evitare a unei publicitati nedorite. 
 
Persoanele fizice sau juridice pot recurge la procedura medierii pentru a-si solutiona prin mediere neintelegerile cu bancile, societatile de asigurari ori societatile de leasing.
 
Medierea in domeniul bancar si in cel al asigurarilor are drept scop solutionarea conflictelor dintre institutiile de credit, societatile de asigurare-reasigurare si clientii acestora. Pentru aceasta nu este nevoie ca mediatorul sa fie in serviciul institutiei de credit sau al societatilor de asigurare-reasigurare.
 
Litigii sau conflicte ce pot fi reclamate de catre clienti:
 
  • Cresterea nejustificata a dobanzilor si comisioanelor pe perioada derularii contractului;
  • Introducerea de noi comisioane nestipulate in contract;
  • Introducerea in contractelede credit a unor clauze considerate de clientu ca fiind abuzive;
  • Necomunicarea majorarii ratei dobanzii, in cazul in care aceasta dobanda nu are legatura cu un indice de referinta;
  • Operatiuni neautorizate in conturi;
  • Modificarea clauzelor contractelor fara consultarea si fara acordul partilor contractante, precum si fara a se incheia vreun act aditional;
  • Erori in procesarea tranzactiilor cu carduri;
  • Erori in procesarea tranzactiilor efectuate de catre clienti prin internet banking;
  • Prelucrarea cu intarziere a instrumentelor de debit (ordine de plata, bilete la ordin, cambii si cecuri);
  • Fraude bancare.
Litigii sau conflicte ce pot fi reclamate de catre banca:
  1. Neplata la timp de catre clienti a ratelor la credite;
  2. Achitarea cu intarziere, in mod repetat, a ratelor si a dobanzilor;
  3. Refuzul clientilor de a achita dobanzile si majorarile calculate legal;
  4. Renegocierea contractelor de credit;
  5. Litigii intervenite intre banci si colaboratorii externi;
  6. Alte tipuri de conflicte financiar bancare.
 
Prin mediere se sting conflictele existente intre parti si se poate preintampina aparitia unor alte neintelegeri ulterioare. Medierea este modalitatea prin care conflictele dintre institutiile de credit si clienti pot fi solutionate in mod echitabil, prin alegerea solutiei de catre parti si nu de catre o terta persoana. Este o metoda confidentiala, ce permite solutionarea conflictelor intr-un termen scurt, mentinerea clientelei, precum si evitarea unor cheltuieli generate de procese si executari silite..
 
In domeniul asigurarilor, pot aparea conflicte intre:
  • asigurat si asigurator cu privire la acoperirea sau refuzul acoperirii riscului de catre asigurator;
  • asigurator si persoanele prejudiciate, vatamate sau decedate cu privire la:
  • cuantumul prejudiciului material si/sau moral carre trebuie acoperit de catre asigurator, inclusiv lipsa folosintei bunului avariat si eventualele cheltuieli de judecata;
  • recuperarea sumelor datorate de asigurator cu titlu de daune, inclusiv in situatia in care acestea au fost avansate sau nu au fost achitate unitatilor de service, iar proprietarul autoturismului nu poate intra in posesia si folosinta acestuia.
  • asigurat si persoanele prejudiciate, vatamate sau decadate, in situatia in care evenimentul nu este acoperit de polita RCA;
  • asigurator si unitatile service.
 
In cazul celor mai multe conflicte din domeniul asigurarilor initiativa de a apela la mediere apartine asiguratului/paratului. Acesta poate alege aceasta cale de rezolvare a conflictului pentru avantajele sale privind rapiditatea solutiei.
 
De asemenea, medierea ca solutie de rezolvare a conflictului ofera avantaje si asiguratului atunci cand se apeleaza la aceasta procedura, cum ar fi costuri globale mai reduse si formarea sau mentinerea unei imagini bune pe piata in raport cu asiguratii. 
 

Informatii Contact

 

  • Calea Calarasilor nr. 57, Etaj 2,
    Sector 3, Bucuresti
  • La 5 minute de Piata Unirii
  • 0746 347 084